iklan

Followers

Pages

Thursday, 21 July 2011

Tak dapat dah kuih 20 sen!

Dua ketul harga dia RM1.50. Korang rasa mahal ke murah? Aku beli kuih ni di sebuah retsoran biasa je, Fasa 4 Tambahan di Bandar Baru Bangi. Tak ada selera nak makan nasi, maka aku pilih le kuih-kuih ni.


Jatuh harga 75 sen seketul. Bagi aku mahallah (tapi beli juga!). Kalau jual 50 sen seketul pun dah rasa mahal bagi aku. Dia caj harga bekas sekalilah agaknya tu. Restoran biasa je ye!



Setiap kali makan kuih ni mesti teringat mak aku. Dulu masa aku kecil mak rajin buat kuih ni. Aku rajin makan je, buat tak reti. Kalau belajar mestilah pandai agaknya. Izah pandai le buat. Tengok resepi dia kat SINI.

Mahal-mahal belaka kuih sekarang, tak adalah nak dapat harga 20 sen seketul lagi macam dulu.

11 comments:

Sunah Sakura said...

erkk..mahal gak lah akak!

ZWAN SABRI said...

dulu kuih harga sekupang lima det sebijik pown boleh dapat.. Tapi lani, kuih harga tiga kupang sebijik pown payah dah nak jumpa.. HUHU

MySuaraBlog: Nak Peluk Kamu!

Cik Puan Zura said...

2 ketul 1.50sen? mak aii..dia guna tepung apa tu..kalau sedap berbaloi sikit lah...

lawa header kak liza... :D

man yusoef said...

maybe sebab kaedah pembungkusan yg menjadikannya mahal kot..mmg dah xjumpa kuih satu 20 sen..kat area sg buloh ni pon adalah 3 biji singgit..tp kecik la..bole la buat gian nak makan kuih..hihi

Ms.Az said...

kak, ad je kuih 30 sen, tp kuih kt pasar jela..hehe

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

sedap tak? kalau sedap tapi mahal. ok la tuh. huhuhuhuhu

kakchik@ella said...

tu la kan liza .. rega brg sume naik. gaji kita tak gak naik2. camna?

Ct Aja said...

mahalnya akk, kt mane ni...

Cik Eka said...

mak eka kata kan..dulu kuih bengkang beso penampor rega cuma 5 sen..skang ni sebesar penampo tu kerat 4 dapat satu 40 sen..

adeh..

kalau kuih cok badak lagi lah..kemain kecik lagi

diana said...

mahal nye...
tapi kat sini pun harga lebih kurang gitu..
barang mahal peniaga terpaksa la naik kan harga...

izahdaut said...

eh eh... hehehhee.. saya pun pakai amik resepi org jugak kak.... hehe.. tapi kuih bronok ni mmg puas makan buat sendrik.. sedap