iklan

Followers

Pages

Thursday, 3 February 2011

Alhamdulillah dikurnia jiran baik


Wah...sedapnya! Ini yg dikatakan rezeki jangan di tolak. Petang tadi dapat jiran aku bagi.. sedap Baby Arif makan. Habis comot mulutnya. Ada coklat kesukaanku, Ferrero Rocher.

Buah yang warna merah tu mula2 aku ingatkan betik. Buah mangga rupanya. Aku pun tak tau jenis apa.

Alhamdulillah! Nikmat Allah beri & dapat jiran2 yg baik selalu. Jangan sombong2 dengan jiran tau! Tak baik!

6 comments:

Azza Firza said...

kat tepi tu buah mangga eh? nmpk cam delima plak, hiks, sokeeeee

Adzriel AB said...

azza : akak pun mula2 sangka betik. tengok ada label kecik tulis "mangga". sedap! not so sweet & not sour! macam delima pun ada. nak kata mempelam epal pun lain sikit. makan je lahkan..

ummiross said...

waa bertuahnya berjiran dengan jiran yg baik hati dan pemurah. Jiran yg baik menenangkan jiwa kan...

Adzriel AB said...

ummiross : ummi pun jiran yg menenangkan jiwa saya juga.

Hafzan Sarah said...

jiran kita pun baik jugak..
time dia blik kg, kita tengokkan rumah dan haiwan peliharaan dia..dan begitulah sebaliknya..hehee
untung kan

Adzriel AB said...

hafzan : bila dpt jiran baik, hati kita pun tak gundah..betul tak? memang untung!