iklan

Followers

Pages

Wednesday 16 February 2011

Dan-dan tu hang nak!

Eh! Geram pun ada! Bila nak, dan-dan tu lah nak kena penuhi permintaan. Apa yang dan-dan? Cakap orang utaralah gamaknya. Aku ikut sedap mulut je ni. Maksudnya masa tu juga! Immediately kata oghang putih!

Dia nak gambar binatang yang beranak dan bertelur 5 keping setiap satu. Lama dah mintaknya tapi tak cari2. Bukan aku tak boleh print dari google image. Tapi aku nak dia cari sendiri dalam majalah2 lama. Lagi pun ink printer dah kureng. Berusahalah sikitkan. Malam tadi dia dah panik sebab dah due date, takut cikgu marah. Lastly aku juga kena buat dengan pantasnya. Macam aku pulak yang sekolah... eeee...jaga kau!

Tengahari ni ada aktiviti koko kat sekolah. Bukan koko coklat tapi kokurikulum. Kena pakai baju seragam tunas puteri katanya. Ewah.... kau ingat mama buat magic? Dan-dan tu juga nak ada baju tu? Nasib baju tunas puteri kakaknya belum disedekah kat orang lain. Elok muat pulak tu! Kau pakailah seluar biru abang tu..muat ke? Nasib baik padan lagi.

Itulah kerenah anak2 sekolah. Apa pun kena tanya kat anak2 tu betul2 sebab kadang2 cikgu depa ada bagi masa, cuma depa yang kadang2 panik takut cikgu marah. Alaahhh...masa aku sekolah rendah dulu lebih kurang je.

Itu baru kerenah seorang, Asyikin yang darjah 5 tu. Yang lain2? Macam-macam ada..

Sharing is caring. Camtulah style aku. Baju yang mana elok2 tu selalu gilir2 pakai antara adik-beradik. Antara sepupu2 diaorang pun ada. Macam Arif pun boleh pakai lagi seluar abang sepupunya masa baby yang sekarang dah berusia 18 tahun..he..he..

7 comments:

starsyeea said...

owh, sistem warisan...memg sentiasa digunapakai oleh adikberadik tak kira zaman ape skalipon...hehe

aku pon same :p

ch!natsu said...

hehe sib bekla xde smpai hentak2 kaki nangis guling2.. hehe~

Dinas Aldi said...

yalah kalau ada & elok lagi yg lama, buat apa membazir duit beli baru kan :)

Liza @ Adzriel AB said...

starsyeea : baju saya zaman remaja pun ada yg elok lagi. *(^_^)*

ch!natsu : ish..tak beraninya. maknya garang..he..he..

Dinas aldi : betul kak. sehelai tu dah boleh beli kurang2 pun 3 ekor ayam..he..he..

ummiross said...

Hehe demi anak,mak pun turun padang, ummi pun macam tu dulu...

umiawadah said...

betullah tu..anak-anak saya pun esok nak guna ,malam tadi sibuk minta..siang cuti semalam membuta je...kadang-kadang kesian kat diorang..takut cikgu marah...dah rasa dah dulu...

Liza @ Adzriel AB said...

ummiross & ummiarissa : tak sampai hati pun ada. kadang2 diaorang sendiri pun blur agaknya.