iklan

Followers

Pages

Friday 29 April 2011

Setiap masalah adalah untuk menduga kita

Seminggu dua ni minda aku memang agak kalut dan serabut. Itu yang jarang sangat aku up-date blog ni. Apa yang ada pun kerana aku gagahi juga dek kerana sayangkan blog yang ada.

Teringat juga teman-teman yang datang berkunjung ke blog ini yang banyak memberikan aku nasihat, pendapat dan kata-kata yang menceriakan dan menenangkan hati aku. Terima kasih sangat-sangat!

Apa pun yang mengganggu, hidup mesti diteruskan. Jika tidak untuk diri sendiri, sudah tentu untuk mereka insan-insan yang kita sayang. Setiap masalah adalah untuk menduga kita. Bagaimana harus kita menerimanya dan menanganinya. Harus difikir sedalam-dalamnya agar tidak meninggalkan kesan yang buruk dan merosakkan.

Layan dengan penuh perasaan :

4 comments:

Eyrique Ettiqazz. said...

hidup x pernah lari dgn masalah....hadapi masalah itu bknnya melarikan diri drpd masalah kerana dr situ kita mendapat pengalaman..itulah sekolah kehidupan,ilmu yg x dpt dipelajari secara formal tp melalui pemerhatian dan percubaan yg mungkin gagal berkali2.

maya amir said...

betul tu..Allah duga sbb Allah syg kite..Dia akn duga berdasarkn ape yg kite mampu:)

Hanis Azla said...

harap2 semua masalah akak cepat berlalu pergi.. cheers & take care yer akak.. Have a nice weekend juga..

Suara Kalbu said...

Setuju tu kak.

Setiap masalah tu datang kerana nak menguji kekuatan kita. Encik suami selalu pesan.. kalau Allah beri sedikit kesusahan kepada kita, itu kerana dia nak beri rezeki yang lebih besar kepada kita.