iklan

Followers

Pages

Tuesday, 19 April 2011

Kerja susah menjadi mudah


Gambar di mana ni? Inilah pokok-pokok bunga yang dibawa oleh satu murid satu pokok bunga di sekolah tempat anak aku belajar sekarang ; Sekolah Kebangsaan Bandar Seri Putra.

Inilah kata-kata cikgu Haslina Ahmad Khairuddin selaku guru Kelab Kemahiran Hidup yang aktif menguruskannya "Inilah hasil setelah ibubapa dan murid-murid menyokong 1 murid 1 pokok..hanya ALLAH yang dapat membalas jasa tuan puan..Aminnnn..."

Dan yang ini juga...

Apabila kita bekerjasama, kerja susah menjadi mudah. Benda mahal menjadi murah. Bukan susah sangat pun nak menyokong usaha mulia pihak sekolah. Semuanya untuk anak-anak kita juga. Kan dah cantik kawasan sekolah dan mata pun sejuk memandang.

11 comments:

ibu qaleesya said...

Apabila kita bekerjasama, kerja susah menjadi mudah..
saya sokong ayat tu.. hehe

ummiross said...

Banyak masalah dapat diselesaikan kalau kita saling bekerjasama kan Liza..

diana said...

ada tak jiran2 yang bertukar2 benih pokok bunga..??
kat kampung2 biasa ada kan??
tapi kalau kat kawasan umah saya ni tak de la nak bagi jiran benih pokok2 bunge..
hehheh

dyea irdina said...

mmg budak2 kn didik dr kecik..baru rasa kecintaan kat tumbuhan tu akan muncul.begitu jg semangat bekerjasaaaaaaaaaamaaaaaaa...hehheehhehehe..

Dinas Aldi said...

Yalah kalau 1 keluarga bagi 1 pokok bunga, dah jadi banyak boleh buat taman bunga gitu, seronok!

Liza @ Adzriel AB said...

ibu qaleesya : sekejap boleh siapkan..

Liza @ Adzriel AB said...

ummiross ; pakat bawa berkat

Liza @ Adzriel AB said...

diana : ingat mak kat kampung ada gak tukar2 benih pokok camtu

Liza @ Adzriel AB said...

dyea irdina : depa enjoy

Liza @ Adzriel AB said...

Dinas Aldi : jadi mudah kerjanya

Puan Kutu said...

seronok tgok pokok2 tu..teringat zaman sekolah dulu waktu kemahiran hidup.hehe..