iklan

Followers

Pages

Monday, 18 April 2011

Banyaknya jenis BINGKA


Bingka roti resepi dari Kak Ummi

Pagi ni Encik Lan ni komen di blog aku... so aku pun jenguk le blog dia. Aku memang ingat blog dia ni kerana nama yang dia letakkan agak unik ; Lan Bingka. Yang aku tau bingka ni sejenis kuih orang melayu. Mak aku panggil 'bengkang'.

Bingka ambon resepi dari Cikmanggis

Entah kenapa pagi ni agak lama aku 'tersadai' di blognya. Aku jadi leka membaca entry-entrynya yang sangat ringkas tapi seronok. Kebanyakan cerita tentang dirinya sendiri. Bahasanya ringkas tapi bukanlah ringkasan yang pening seperti 'sebab' jadi 'sbb', 'nanti' jadi 'nnt' dan macam-macam lagilah yang buat orang hampir 40-an seperti aku ni pening nak baca.

Bingka labu resepi dari My Kuali

Maaf ye Lan, terlepas pandang rupanya bila aku nampak nama blog aku ada dalam bloglistnya. Terima kasih banyak Lan sebab sudi letakkan blog kak Liza ni dalam bloglist Lan. Sejak bila pun aku tak tahu. Malu pulak rasanya dengan Lan.

Banyak betul jenis bingka, tapi tak boleh juga nak lawan Lan bingka :

10 comments:

Lan Bingka said...

patut la ada bau kuih kat sini..hehe
thanks kak! nak terharu kejap..

Puan Kutu said...

suka mkn bingka kot kaksi lan tu.hehe

SeRiKaNDi_uMaR93 said...

sedapnya :)

kalau kedah bunyi lain sikit.. huhu

ummiross said...

Alaaa mengidam lagi lah ummi, memang suka semua jenis bingka.

Liza @ Adzriel AB said...

Lan Bingka : akak suka tau makan bingka. sedap sangat.

Liza @ Adzriel AB said...

Puan Kutu : ye le gamoknya,.. he..he..

Liza @ Adzriel AB said...

SeRiKaNDi_uMaR93 : citer la apa pulak bunyinya.

Liza @ Adzriel AB said...

ummiross : ummiross buat then kirim segera kat liza

SeRiKaNDi_uMaR93 said...

kena sebut loghat kedah le... huhu

SeRiKaNDi_uMaR93 said...

kena sebut loghat kedah le... huhu