iklan

Followers

Pages

Friday 1 April 2011

BEN ASHAARI kata AKU TAK SUKA , AKU TAK SUKA LAA !


Klik SINI kalau nak join segmen ni sebelum 12.00 tengah malam ni

Segmen Ben Ashaari tentang ANONYMOUS, insan yang tidak bernama atau menyembunyikan identitinya setiap kali memberi komen. Nak kata benci tu hanya pada ANONYMOUS yang memberikan komen negatif berunsur provokasi sebab nampak sangatlah pengecutnya. Umpama lempar batu sembunyi tangan! Menimbulkan kebencian dan sakit hati orang lain memanglah tak wajar lansung.

Pengalaman aku dengan ANONYMOUS ni ada dua kategori saja iaitu komen yang membina dan yang menyemak.

Kalau yang menyemak tu seperti meletakkan iklan-iklan mengarut seperti link games dan 18SX. Belum ada lagi yang buat provokasi di blog aku ni.

Namun ada juga yang memberi komen yang baik seperti entry :

Nasihat aku buat ANONYMOUS tu agar fikir-fikirkan semula bahasa caci maki anda itu. Sekarang anda masih muda, jiwa panas dan bertenaga nak mencaci maki orang lain tetapi anda bakal menyesalinya bila anda tua kelak. Bukan senang nak minta maaf dengan orang-orang yang anda hina-hinakan itu.

Kalau ada yang tak ok tu cubalah guna bahasa yang elok. Semakin kita meningkat usia seharusnya pemikiran juga semakin matang. Jadi jangan melenting bila orang balas cacian anda kerana aku percaya itu jugalah respon anda bila tiba anda dicaci oleh orang lain.

Terima kasih pada ANONYMOUS yang berbudi bahasa kerana saya menghormati anda juga.

4 comments:

CHE ROSSLI said...

huih.. macam terkena di batang hidung ambe je..ambe memang selalu lah buat status 'ANONYMOUS'.. tapi untuk blog politik lah.. huhu.. blog2 biasa xpernah lagi..

tambahan untuk komen akak kat entri saya: Hajat memang nak kerja dengan TNB jugak nie.. tapi TNB xda buat iklan kerja kosong pun.. tolong lah tanya kawan akak tue. TNB dia ambil orang macam mana..hehe

Liza @ Adzriel AB said...

blog politik tu biasa sgt dah.
nanti akak tanyakan. add fb akak la di Adzriel AB.

CHE ROSSLI said...

Facebook xda lah(^-^)

Prince said...

kite same2 x ske anon..
so..kite bersabar je la ye...:)
cantik blog ni...
boleh datg selalu nie...:)