iklan

Followers

Pages

Sunday, 24 April 2011

Dalam kategori manakah solat kita?

Di manakah kategori kita sebagai ibu bapa dan anak-anak berkaitan dengan solat.

Antaranya menurut pemerhatian aku secara peribadi selama 38 tahun bernafas di dunia ini :

1. Ibu bapa dan anak-anak bersama-sama solat bila tiba waktunya.
2. Ibu bapa solat dan terpaksa ingatkan anak-anak setiap kali tiba waktunya.
3. Ibu bapa solat tanpa ingatkan anak-anak untuk turut serta bersolat.
4. Ibu solat dan terpaksa ingatkan bapa dan anak-anak setiap kali tiba waktunya.
5. Bapa solat dan terpaksa ingatkan ibu dan anak-anak setiap kali tiba waktunya.
6. Ibu solat tanpa ingatkan bapa dan anak-anak setiap kali tiba waktunya.
7. Bapa solat tanpa ingatkan ibu dan anak-anak setiap kali tiba waktunya.
8. Ibu dan anak-anak saja yang solat dan terpaksa ingatkan bapa setiap kali tiba waktunya.
9. Bapa dan anak-anak saja yang solat dan terpaksa ingatkan ibu setiap kali tiba waktunya.
10. Ibu dan anak-anak saja yang solat tanpa ingatkan bapa setiap kali tiba waktunya.
11. Bapa dan anak-anak saja yang solat tanpa ingatkan ibu setiap kali tiba waktunya.
12. Anak-anak saja yang solat dan terpaksa ingatkan ibu bapa setiap kali tiba waktunya.
13. Anak-anak saja yang solat dan tanpa ingatkan ibu bapa setiap kali tiba waktunya.
14. Ibu bapa dan anak-anak sentiasa mengabaikan solat.

Nombor yang manakah paling sesuai untuk menerangkan tentang keluarga kita?

16 comments:

azwa amani said...

bagusnya...amani nak simpan.. :)

diana said...

percaya atau tak saya pernah jumpa yang no 14..
tapi kami suami isteri pun bukan nye alim sangt jadi tertanya2 dalam hati je la..
kalau kak liza sendiri tegur tak orang gitu..??
saya tak berani sebenarnye..

Rozali said...

Assalamualaikum Liza

berdoa untuk mencapai yg no. 1
Insyaallah

Wassalam

fadhdeela said...

no 2 kot kak..hihi dah duk jauh dari mak ayah nie kena la solat sorg2 :)

meh sini: Salma Peserta Mentor yang Terbaikk!!

Sini Jugak: Senarai Imam Muda Musim Kedua 2011

Liza @ Adzriel AB said...

azwa amani : silakan.. nak share pun boleh.

Liza @ Adzriel AB said...

diana : memang ramai.. yg terang2 bangga pun ada. tengok org dan caralah agaknya.

Liza @ Adzriel AB said...

Rozali : wa'alaikumsalam.. aminnn... begitulah yg sepatutnya

Liza @ Adzriel AB said...

fadhdeela : alhamdulillah.. mak ayah jauh pun tetap tak lupa.

ummiross said...

N3 yang bagus untuk muhasabah diri...

Hanis Azla said...

minta dijauhkan dari yg no 14 tu.. nauzubillah..

mama hani said...

sekali sekala menilai diri...

Liza @ Adzriel AB said...

ummiross : buat diri sendiri juga

Liza @ Adzriel AB said...

Hanis Azla : takut

Liza @ Adzriel AB said...

mama hani : supaya improve dari sehari ke sehari. insyallah.

me | is | aku said...

nice sharing

Liza @ Adzriel AB said...

me | is | aku : tima kasih