iklan

Followers

Pages

Friday 29 April 2011

Jumpa Nazrey Johani, Ex-Vokalis Raihan

Aku ke pasaraya Giant di Nilai petang tadi dengan anak sulung aku Aishah. Sedang aku mencedok 'onion ring' ke dalam plastik di bahagian barang basah, tiba-tiba datang seorang lelaki berkopiah putih dan kemas berjubah. Hati aku kuat berkata "aku kenal dia, tak salah lagi!". Terujalah pulak!

Lantas aku berikan salam yang dijawap dengan panjang dan jelas olehnya. Memang tak salah lagi sebab aku cam sangat suaranya. Aishah sendiri kelihatan buat selamba aje, tak campur hal orang tua. Hinggalah aku tanya Aishah "kakak kenal tak?" barulah dia seperti tersedar, "Ooo...".

Aku terjumpa Nazrey Johani, bekas vokalis utama kumpulan nasyid terkenal iaitu kumpulan Raihan di pasaraya Giant, Nilai. Tengah shopping barang-barang untuk masak dengan anak-anaknya yang comel. Orang rumahnya tak adalah pulak. He..he.. ingatkan nak salam tadi.

Lagu-lagu Raihan dari koleksi terbaiknya sekitar hujung tahun 1996 sudah hafal oleh aku dan Aishah. Aku mula pasangkan VCDnya untuk Aishah sejak dia berusia 3 bulan lagi (Disember 1996). Hingga semalam pun masih juga Aishah cari lagu-lagunya di Youtube untuk baby Arifdengar. Seperti Aishah, Arif juga sukakan lagu ini : 25 Rasul.




Lagu pembuka dari album sulung Raihan yang laris : Puji-pujian


Lagu Haji menuju Allah

Aku terjumpa entry tentangnya di sini : Sesuatu tentang Nazrey Johaney

Ini pula blognya aku jumpa melalui search google : http://nazreytahfizsyahadah.blogspot.com/

p/s : Aishah kata wajahnya sama seperti dulu... awet muda! Apa rahsia tu??

7 comments:

Unknown said...

tak ambil gambar ke kak ? rugi nye , blh buat kenangan , huhu

Belog Sambal Belacan said...

teringt pulak masa sy praktikal kt gombak dulu slalu jupe nazrey raihan ni sbb member nyer de kat tempat sy praktikal,mmg bestla join dgn abg nazrey ni...

ummiross said...

lain kali klu jumpa lagi, cakap ummiross pun kirim salam, suka suara dia..

Unknown said...

wah..
dia tak update blog lama dah...
tak ambik gambo sama2 ke..

Muhammad Izuan said...

suka kumpulan raihan. lagu2nya sesuai untuk kanak2 yg sdg membesar... sbb mudah untuk dihafal...

||aLeaSaRa|| said...

alah kite br je gi ngan officemate smlm,beli brg kat giant,nilai masa lunch break.dpt jumpa semalam kan best.ngape tak snap foto huhu....

Puan Kutu said...

sy minat semua lagu raihan yg lama2.memang hafal semuanya..:)