iklan

Followers

Pages

Sunday 10 April 2011

Kenapa bosan ni?

Apasallah Liza ni kan? Apa hal yang bosan-bosan hujung minggu ni ye? Ini le penyebabnya, klik SINI untuk alkisahnya. Macam orang tak bersyukurlah pulak.

Itulahkan! Perasaan bosan itu hanya para ibu sahaja yang mengerti. Biar pun anaknya ada berapa orang sekali pun, jika tiada seorang lebih dari satu hari pun akan amatlah terasa. Mulalah rindukan anaknya. Begitu jugalah perasaan para ibu yang anak-anaknya tinggal di asrama. Aku tak tahu sangat perasaan si bapa sebab aku wanita.

Biasanya anak pulak boleh buat dek aje. Macam aku dulu.. he..he.. Duduk asrama tidak pulak ada rasa rindu lebih-lebih kat mak ayah. Selamba aje. Kesian aku tengok ada kawan-kawan yang menangis sebab rindu mak bapak "Uuuu... mak jauh! Ayah jauh!" Terharu tengok korang.

Tengoklah komen teman-teman blogger aku yang perihatin :

Tentu Diana selalu bawa Maisara pergi window shopping bila boring-boring ni. Rasa malas pulak nak bergerak ke sana-sini bila terpaksa tolak stroller Arif nanti. Hee... pemalas pulak.


Itulah Puan Kutu, ada tiga orang pun tetap terasa bosan bila yang dua lagi tak ada. Kalau ada tu boleh juga ajak-ajak bergurau atau tolong jadi pengasuh adik ke. Ha..ha... sebab mama nak lelapkan mata jap. Boleh gitu! Alhamdulillah! Bila anak dah besar sikit ni agak mudahlah menjaganya. Tinggal Arif je lagi yang sangat canggih dalam bab 'mengemas'.

Amboi Sasa Al-Sharif, menyokong aje cadangan kak Diana ye! Awak tak boring ke lepak sorang-sorang kat rumah dengan bertemankan kamera mencuri tangkap gambar awek-awek comel katSINI.

Terima kasih Ummiross kerana meletakkan iklan Adzrien Shoppe di blog ummiross. Saya pun seronok dengan blog ummiross yang unik. Batik Sarawak memanglah unik.

Hari ni memang duduk kat rumah aje. Keluar pun hanya untuk buang sampah. Anak yang dua orang tu dengan hubby pun dalam perjalanan. Insyaallah akan sampai dalam pukul 4-5 petang ni. Malam ni pastilah riuh semula rumah aku ni. Vokal tinggi-tinggi belaka.

9 comments:

Arpiiz said...

saya pun bosan jugalah hujung minggu ni..huhu

Unknown said...

uh!!kak..
maisara dengan saya memang sejiwa la..
kalau shopping memang no 1..
tak de duit dapat tengok2 pun jadi lah..
dia pun sama naik je dengan saya..
hahahah

vokal tinggi2?
hahahah..

atuk said...

Assalamualaikum Liza

selamat beriuh rendah dengan anak2
he he

Wassalam

ummiross said...

eh eh cutenya buah hati mama tu, mai ummi tolong tolak stroller tu..

Dinas Aldi said...

yg duduk dalam stroller tu sangat mirip dengan wajah ibunya :)

Tasha said...

best pulak baca kisah seorang ibu ni. so that i boleh faham perasaan my mom. duk jauh ngan my mom....kadng2 nangis gak la bla terlalu rindu

FadhDeela said...

alamakk akak kita nie rindu anak ke??ciann nyer..kalo boring2 nak ajak deela window shopping leh jer kak :P

Meh sini: Video:Ratu Cantik Mak Nyah di Malaysia!

Luqman Zakaria said...

comelllnye~
arepnakbebel: gambar miera liyana dari tepi???

Hanis Azla said...

kalau tak cukup korum mmg selalu terasa bosan kan kak.. tak berseri aje rasa.. nak ke mana2 pun jadi kurang semangat..