iklan

Followers

Pages

Wednesday 20 April 2011

Tag aje bukannya Tag Heuer


Aku suka jam dengan modelnya sekali... more Tag Heuer di SINI!

Kau tag aku, aku tag kau. Ada yang suka dan ada juga yang tak suka. Terus terang aku kata sangatlah tak berkenan bila di tag di facebook. Lebih-lebih lagi tag bisnes. Lainlah kalau yang tag tu adik-beradik atau kawan rapat.

Ramai kawan-kawan yang tag aku dalam facebook gambar masa sekolah dulu. Itu aku tak kisah kerana itu menggamit kenangan silam sesama teman-teman lama. Aku tak kisah bila di tag dengan info-info motivasi, kekeluargaan dan pengajaran. Cousin akulah yang selalu buat. Dia seorang kaunselor motivasi. Ini antara tajuk dia yang aku pernah copy dan paste di blog aku ni :How to keep a Wife happy. Inilah blog dia "Bimbingan dan Kauseling".

Aku pernah 'remove' sorang minah ni gara-gara kerap benar tag aku bisnes tudungnya. Bagi salam kat aku pun tidak. Sekali tu aku biarkan je. Memang berpusu-pusulah 'notification' masuk ke akaun facebook aku. Oklah aku 'remove' tag atas nama aku. Esok dia buat lagi, aku 'remove' lagi. Kali ketiga aku buat 'nakal' sikit dengan letakkan link blog niaga aku, Adzrien Shoppe kat post dia tu. Dengan selamba dia 'remove'. Aku tanya dia "Eh! Link tadi dah tak de?". Nasib baik dia diam je. Then aku 'block' terus nama dia. Malas nak layan dah, dia yang 'add' aku tapi menyusahkan aku. Lain kali bagi salam dulu kalau nak masuk rumah orang. Jangan main terjah je!

Rupa-rupanya adik aku pernah dengar nama minah ni sebab ada ambil tudung dari tempat sama. Adik aku pun berani tag kami adik-beradik je. Itu pun jarang sangat. Kadang-kadang aku yang tolong 'share'kan. Adik sendiri nak kira apa, tak dapat komisyen pun nak kisah apa. Adik sendiri senang, aku turut senang hati. Tempias banyak juga dapat bila masa raya yang selalu buat anak-anak aku berdoa "Moga makin bertambahlah rezeki Mak Cu, Aminnnn" *(^_^)*.

Junior masa sekolah pun siap minta izin dengan aku nak tag. Aku kata taglah tapi aku akan 'remove' dulu dan lepas tu aku 'share'. Aku suruh dia tag aje bila ada stok niaga baru utk aku 'share' dengan orang lain bila aku akan 'remove'. Tapi sekarang dia tak buat sangat dah kerja-kerja tag ni. Macam-macam niaganya. Yang aku nampak dia lebih banyak jual novel-novel dan minyak wangi. Sesiapa yang suka baca novel bolehlah jenguk blog dia di "Semuanya ada di sini".

Aku pun berniaga juga tapi rasa tak berani nak tag orang suka-suka hati di facebook kecuali kalau ada yang kata "kalau ada model baru janga lupa tag aku tau!"... wah! Ada lampu hijau!

Mana yang ter'tag' aku tentang erti sebalik nama, jenis darah, kawan terbaik dan macam-macam le kat facebook tu memang aku tak ambil kisah pun. Biasanya aku remove je nama aku dan buat macam biasa je. Itu hal tak sengaja dan tak reti agaknya nak elak daripada ter'tag' rakan-rakan.

Apa cerita pulak dengan tag dalam blog? Aku buat sebab orang tag aku, maka aku pun taglah orang lain. Cuma yang bestnya tak adalah aku terima 'notification' banyak-banyak macam dalam facebook. Kalau aku tak buat pun bukan ada sapa nak marah pun. Cuma lepas ni mungkin orang tak nak tag aku dah le. Tapi bukanlah bermakna aku galakkan korang tag aku.. he..he.

Mereka yang aku tag dalam blog ni toksahlah ambil serius sangat. Aku ni jenis tak kisah sangat hal-hal kecik macam ni. Jawap tag bila boleh buat. Kalau keadaan tak mengizinkan janganlah dipaksa sangat. Ada orang tak berkesempatan dengan kerja, nak belajar lagi, urusan anak-anak dan tak kurang juga broadband dah macam siput aje responnya. Aku pakai streamyx ye!

Lagi satu jangan difikir sangat kalau ada yang nak terasa bila di tag atau tidak kerana manalah mampu kita nak tag semua. Kita tag pun bukan bermakna yang di tag wajib buat. Kekadang tu ada yang merajuk kata nama tak tersenarai tu macam Fairus dan Sunah. Diaorang tu bergurau je. Memang suka nak menyakat aku.

Biasanya yang aku tag tu sebab aku nak blog dia lebih dikenali ramai kerana isi blognya menarik pada pandangan aku. Kalau blog dia baru pun tetapi bagi aku dia ada potensi untuk buat lebih baik. Setiap hari adalah pengalaman yang sangat berguna. Aku pun belajar sikit-sikit juga bagaimana nak buat blog. Adik aku cuma ajar macam mana nak mula buka akaun untuk blog ini. Selebihnya aku bikin sendiri. Sekali-sekala tanya dia dan banyak ilmu yang aku dapat dari blog-blog lain. Apa yang penting, jangan berkira dan bekerjasama dan jangan susahkan orag lain.

2 comments:

Amiera Hilton said...

miera pun xsuke di-tagged2 kt something yg xde sgkut paut dgn miera. ish xsukeee

Liza @ Adzriel AB said...

Amiera Hilton : cepat2 miera tag kak liza je..